سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوشنبه 103 اردیبهشت 17: امروز

یا کافی الفرد الضعیف

ماه مبارک با همه مهربونی ها و خوبی هاش رفت، مثل همه زمان های خوبی که معمولا می گذرونیم و معمولا هم قدر نمی دانیم و بعد غصه میخوریم.
چند مدتیه به وبلاگ هر کدوم از دوستان که سر زدم، اکثرا مطالبشون حاکی از رفتن ماه مبارک و از دست دادن فرصت و ... بود.

حتما در ماه مبارک، سریال های مناسبتی که از سیما پخش شد رو دنبال می کردید. چون به قدر کافی خیلی ها به نقد این مجموعه ها پرداختند، و ایضا چون در این حد و اندازه ها نیستم، دست به نقد برای مجموعه ها نبردم. مطلبی که در این فرصت میخواهم بنویسم نتیجه ذهنی بود که با بررسی یکی از این مجموعه ها به نام " اغماء " به آن رسیدم.
جدای از تمامی ایرادات فقهی و کلامی که به این مجموعه وارد کرده اند، به نظر حقیر درس بسیار حساس و اثر گذاری در این مجموعه گنجانده شده است"1" که توجه به آن خالی از لطف نیست.

به طور خیلی خلاصه، سریال، داستان پزشکی است که با فوت همسرش بر اثر وسوسه شیطان –البته در آخر سریال مشخص می گردد که شیطان بوده است – دچار شکی می گردد که در ابتدا با صحبتی که با یکی از همکارانش می کند در آستانه برطرف شدن شک قرار می گیرد. اما به ناگاه سر و کله دوستی که مدت هاست، غیب شده است در شبی بارانی پیدا می شود "2" که پزشک را با وسوسه های مختلفی مواجه می کند و....
نحوه مواجه شدن پزشک با وسوسه های شیطان بسیار قابل تامل است، ابتدا شیطان در هیات مردی ژولیده با پزشک وارد صحبت می شود و به صراحت از شک در وجود خدا و ... صحبت میکند که دکتر به راحتی پاسخ این وسوسه را داده و لی بعد در ادامه با ورود شخصی به نام الیاس، داستان ابعاد تازه ای به خود می گیرد. کسی که پزشک به عنوان الیاس می شناسد و اکنون نیز با چهره ای کاملا معصومانه و حالاتی عارفانه در کنار اون زندگی میکند، کسی نیست به جز شیطان در لوای یک عارف.

در ادبیات امروز جهانی به این مقوله "ALTERNATIVE" سازی اطلاق می گردد. دقیقا آنچه ما به عنوان " مذهب بر علیه مذهب " می شناسیم.

اکثر ماها در زندگی روز مره خود حتما با چنین وسوسه های شیطانی مواجه می شویم که در دید اول اصلا تشابهی با خواسته های شیطان ندارد اما با کمی مداقه....

اما در مقولات غیر شخصی و اجتماعی

همه خوانندگان گرامی جمله معروف " آمریکا شیطان بزرگ است " را از رهبر کبیر و فقید جمهوری اسلامی شنیده و قطعا بارها و بارها در این باره فکر کرده اند. پرداختن به خصیصه های شیطان و یافتن وجه تشابه شیطان و آمریکا مطلبی است که در این مختصر نمی گنجد. اما در این مقوله خاص، باید ببینیم طرح این شیطان بزرگ برای مبارزه با جوامع خدا باور چیست. "3"

آنچه حقیر بعد از مدتی دقت و بررسی – با بضاعت ناچیز خودم – برداشت کردم، این است که راهکار این شیطان بزرگ نیز برای مبارزه با جوامع خداباور – غیر اومانیسم – دقیقا همین مقوله "ALTERNATIVE " سازی می باشد.

واضح ترین دلیل حقیر بر این مدعی، دولت کنونی حاکم بر ایالت متحده آمریکا است. این دولت مذهب گراترین دولتی است که تا کنون در این کشور بر سر کار آمده است.

ادعاهایی همچون شروع کار هر روزه رئیس جمهور آمریکا بعد از اجرای مراسم ویژه مذهبی، تبریک های مناسبتی رئیس جمهور آمریکا به پیروان ادیان مختلف "4" و... نمونه هایی از این قضیه می باشد.
به عنوان مثال، در مناظره تلویزیونی دکتر احمدی نژاد با خبرنگار یکی از شبکه های آمریکایی، زمانی که دکتر احمدی نژاد از این خبرنگار پرسید، شما یکی از محاسن رئیس جمهورتان را بیان کنید، این خبرنگار با تاکید گفت : " اما آقای بوش یک فرد مذهبی می باشد !"

با این حساب می توان حدس زد که صورت جنگ های فرهنگی که در آینده نزدیک شاهد آنها خواهیم بود باید تغییر نموده و منتظر قرار گرفتن چهره های ظاهر الصلاح در مقابل بزرگان دینی و مکتبی باشیم. نمونه بسیار بارز آن را می توان در افرادی همچون آقای آیت الله !! کاظمینی بروجردی "5" که اظهاراتش را پس از دستگیری از شبکه های تلویزیونی ایران مشاهده کردیم، یافت.
و اصلا دور از انتظار نیست که در آینده ای بسیار دور دشمنان اسلام در پی علم کردن، مراجع تقلیدی در مقابل ولایت فقیه باشند و ای بسا که این مراجع حکم به بی دینی پیروان ولی فقیه و .... بدهند.

اما وظیفه ما چیست ؟
از دید ناقص حقیر
به طور بسیار مختصر :

1-      دعا، تضرع و خواستن از خدا ( سرنوشت طلحه و زبیر شدن و ..... در دین اسلام واقعا دردناک است.)

2-      بالا بردن سطح آگاهی و معرفت دینی، علمی و سیاسی

3-      پیروی از علمایی که دنیا ستیزی و زهد و تقوای ایشان مشخص می باشد.

4-      تمسک به دو ریسمان الهی، قرآن و عترت

5-      ....

و اما بعد
در جریان سخنرانی دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا، تشابهی بین این جریان و جریان مبارزه موسی (ع) با ساحران درگاه فرعون به ذهنم زد که به دلیل طولانی شدن مطلب از ذکر آن خودداری می کنم. فقط می دانم که کم کم زمان غرق شدن قوم فرعون رسیده است....

با پوزش به علت طولانی بودن مطلب

 ----------- 

پ.ن عنوان : عمو سام نماد ایالات متحده آمریکا می باشد.
پ.ن 1 : واقعا نمیدانم دست اندرکاران تهیه این مجموعه به این نکته دقت داشته اند یا خیر !
پ.ن 2 : در تمام فیلم این جمله از الیاس بسیار به یاد ماندی می نماید : همه میگن لطافت بارون، اما من میگم عشق بازی آسمون...
پ.ن 3 : از آیات قرآن چنین برداشت می شود که شیطان دشمن قسم خورده انسان است و انجام عملی به جز دشمنی از شیاطین جن و انس انتظاری نمی رود.
پ.ن 4 : در پیام تبریک رئیس جمهور آمریکا به مناسبت عید سعید فطر امسال، ایشان حلول سال جدید قمری را به مسلمانان تبریک گفته است !!!
پ.ن 5 : در زمان دستگیری این فرد، نزدیک به 1500 ایمیل حاوی نامه های محکومیت دستگیری و حمایت از وی !!!!! با الفاظ بسیار بسیار رکیک نسبت به سران نظام به پست الکترونیک INFO@Rahpouyan.com  و تعدادی از ایمیل های خبرگزاری ها و روزنامه های فعال کشور، رسید که بسیار قابل تامل می نماید.

 


 نوشته شده توسط رهرو در چهارشنبه 86/7/25 و ساعت 10:30 صبح | نظرات دیگران()

 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نقل مکان
[عناوین آرشیوشده]