سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمعه 103 اردیبهشت 14: امروز

توضیح :‌ از اونجایی که میزان مثبتیت (!) پست های قبلی بالا زده بود،‌ گفتم یه مطلب انتفادی، ‌اجتماعی، ‌اقتصادی،‌ فرهنگی بنویسم.

از سال 1382 یک حساب الکترونیک توی یکی از بانک های دولتی افتتاح کردم و از همون موقع هم کارت خودپرداز ( ATM Card ) دریافت کردم و از همون موقع هم استفاده میکنم.

5 تا کارت خودپرداز از سه بانک مختلف دارم و متاسفانه هر بار که پولی لازم دارم باید حداقل 5 تا خودپرداز رو چک کنم.

یک تحلیل خیلی ساده به نظرم رسید :

1-       یک ماه 30 روز و 4 هفته دارد.

2-      هر هفته دو روز آخر هفته (‌ پنجشنبه – جمعه ) ‌دارد.

3-      از 25 هر ماه موقع پرداخت حقوق به کارمندان دولت می باشد.

طبق تجربه دو روز آخر هر هفته تقریبا و تحقیقا هیچ خودپردازی پیدا نمی شود که حتی بتوانید مبلغی ( ‌کمتر از 40 هزار تومان ! ) از آن دریافت دارید.

از روز پرداخت حقوق به کارمندان ( ‌25 هر ماه ) هر خودپرداز فقط به کارت های بانک مرتبط با خود پاسخ می دهد.

به فرمول زیر دقت نمایید :

30-(4*2)-5=17

با یک حساب سر انگشتی هر کارت اعتباری فقط 17 روز در یک ماه قابل استفاده است،‌ حالا به این زمان، مواقع تعطیلات چند روزه رسمی،‌ عید نوروز و .... اضافه کنید.

به سراغ شعب بانک می رویم،‌ طبق آنچه در تحقیقات کاملا غیر کارشناسی خود به آن رسیدم، در شعب بانک ها،‌هیچ مسئول مستقیمی برای رسیدگی به امور خودپرداز وجود ندارد و انصافا هیچ گاه ندیدم که کارمندی از کارمندان زحمتکش شعب دلشان به حال بیچارگانی که ساعت ها در صف یک خودپرداز ایستاده اند بسوزد.

حدس من این است که این کم لطفی به خودپردازها از سوی شعب به خاطر عدم دریافت کارمزد از سوی بانک برای ارائه خدماتی است که ارائه می کند،‌ که صد در صد غیرکارشناسانه و انشالله اشتباه است.

حال تبلیغات عظیم شبکه بانکی کشور را در صدا و سیما و خیابان و .... ببینید، که چطور سیستم شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بانکی) را تبلیغ می نمایند.

و اما به واقع استفاده هایی که می توان از این شبکه نمود بیشتر از آن است که در این مقال بگنجد،  پرداخت قبوض،‌ خریدهای اینترنتی،  رد و بدل کردن پول بین حساب ها و ...... که قطعا کاربرد فناوری اطلاعات را در سیستم بانکی کشور می توان مشاهده نمود.

آنچه مسلم است مسئولین همیشه در صدد ارائه خدمات بهتر به مردم بوده اند و راه اندازی این سیستم هم قطعا در همین جهت بوده است و خب شاهد هستیم که مردم نیز از این سیستم به خوبی استقبال نموده اند،‌ اما این نوع برخوردهای بد و خدمات ناجور واقعا میل مردم را به استفاده از این خدمات کم و یا بعضا از بین می برد.

امید که با شناخت هر بیشتر از فناوری اطلاعات و مزایای استفاده از آن بتوان نظام های برتر بانکی،‌ فرهنگی،‌ اقتصادی و ... را راه اندازی نموده و سعی در ارائه خدمات پیشرفته به مردم نمود.

پ.ن : 

1- نظراتم قطعا کارشناسی نیست و براساس یک سری تجربه های شخصی خودم و دوستان است.

2- لطفا پیش از ارسال مطلب کامنت نگذارید، قابل توجه عزیزانی که برای کامنت گذاشتن در وبلاگ های مردم با یکدیگر مسابقه گذاشته اند !


 نوشته شده توسط رهرو در پنج شنبه 87/3/30 و ساعت 7:29 عصر | نظرات دیگران()

 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نقل مکان
[عناوین آرشیوشده]