سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمعه 103 اردیبهشت 7: امروز

خدا...

آقا اجازه مبحث امروز ما خداست
توضیح می دهید که جای خدا کجاست
؟

قرآن نوشته او همه جا هست و مادرم
اصرار می کند که کمی قبله سمت
راست...

-----------------

چه می کنید...

 وقتی که گرگ بره نما شد چه می کنید ؟
شیطان خدا نکرده خدا شد چه می کنید
؟!

در معبدی که خاطره ها در عبادتند
برقی جهید و قبله دو تا شد چه می کنید
؟!


-----------------

زمینی...

زخم دوباره باز شد و ایاک نستعین
تا اهدنا ال.... سرای تو راهی نمانده
است

مغضوب این جماعت پر هیا هوی شدم
افتادم از بهشت بر این ارتفاع
پست...

---------------------------------------------
پ.ن :

1- نمیدونم شعرها از کی هست !
2-به من می گویند خالی از احساس،‏ عاطفه،‏ دلتنگی و ... هستم،‏ جدا ؟؟؟ (‏ قبول ندارم،‏ در اکثر موارد ! )
3- در آستانه روز عرفه قرار داریم. فرمود هر کس از شب های قدر جا مانده خود را به روز عرفه برساند، اهمیت خواندن دعای عرفه اینقدر زیاد هست که حتی تاکید شده است اگر فکر می کنید گرفتن روزه ممکن است به قرائت دعا ضربه ای بزند، روزه را افطار کنید و به دعا برسید. ( راه برآورده شدن حاجات، دعای برای دوستان و برادران است....العاقل یکفی بالاشاره)


 نوشته شده توسط رهرو در یکشنبه 86/9/25 و ساعت 10:2 صبح | نظرات دیگران()

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

همزمان با 25 ذی القعده و سالروز پهن شدن زمین از مکه مکرمه و ایام زیارتی حضرت ثامن الحجج به طور کاملا از پیش تعیین نشده ای به بهانه اجلاس حکمت که به همت سازمان ملی جوانان  برگزار شده است خدمت آقا علی بن موسی الرضا رسیدم.

در کارگروه توسعه فرهنگی،‏ چشم انداز و رصد فرهنگی 2-3 روزی به مباحث این چنینی خواهیم پرداخت.

به قول حاج اقا اسمعیل پور ،‏ اگر فقط امام رضا هم بود کافی که هیچ از سرمان هم زیاده بود........

به هر حال دعا گو هستم.

 کاش بودم....................


 نوشته شده توسط رهرو در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 10:6 عصر | نظرات دیگران()

یا حبیب من لا حبیب له
کم کم دارم اینروزا برا این سوال ذهنیم جواب مناسبی پیدا می کنم که چرا بعضی ها اینقدر اصرار دارند  تو دنیا "تنها" باشند یا اینکه حداقل اصرار دارند " خودشون رو تنها نشون بدن " !!!

واقعا تنهایی عالم بی نظیریه.

بیخود نیست که دکتر شهید مصطفی چمران، تنهایی را یکی از بزرگترین نعمت هایی میدونه که خدا بهش ارزانی داشته است.
بخشی از کتاب " بینش و نیایش " دکتر چمران رو در این آدرس بخونید بد نیست ( حتی اگه خوندینش باز هم یه بار - نه نه صدها بار -  به خوندنش می ارزه )
http://www.chamran.org/books/binesh-va-niayesh/5

 " تنهایی " دنیای جالب و زیبایی داره ........

البته منظورم تنهایی که بعضی هامون به دلایلی مثل " بد خلقی " ، " خود رو از دیگران بالاتر و بهتر دونستن " ، " به درد نخور بودن "، "حوصله دیگران رو نداشتن" و...... بهش دچاریم نیستا.

دقیقا منظورم تنهایی از جنس " کمال الانقطاع الی الله" و " من آنس بالله توحد" هست.
دست و دلم می لرزه برای رسیدن به این تنهایی....
خدایا نصیب هممون کن

 الهی هب لی کمال الانقطاع الیک
-------------------------

پ . ن : ببخشید اینقدر در هم برهم
یهویی شد، بدون فکر قبلی!


 نوشته شده توسط رهرو در چهارشنبه 86/9/7 و ساعت 1:36 عصر | نظرات دیگران()

یا کافی الفرد الضعیف

نرم افزار وصال ویژه امام رضا، برگزیده پنجمین جشنواره رضوی و دومین جشنواره رسانه های مکتوب

1- قرآن کریم : هل اتی علی الانسان حین من الدهر لم یکن شیئاً مذکوراً ، این " لم یکن شیئاً مذکوراً " عجب عالمی داره ها، انگار خدا داره میگه " کلا چند سالته ؟!!"

2- عده ای مان ناز می کنند و عده ای مان می خرند. انگار نمی شود واقعا راست راستکی زندگی کرد ؟ عده ای فقط بلدند ناز کنند، عده ای هم دائم ناز بخرند، ربطی هم به عشق و عاشقی و ناز و نیاز نداره، همه همه همه مان همینطوری هستیم. توی روابطی مثل : دوستی ها، رفاقت ها، زن و شوهرها، فرزند و والدین، استاد و شاگردها، رئیس و مرئوس ها و ..... همه این حالت را دیده ام.

3- اینروزها دائما به مدیریت ها و ریاست ها نگاه میکنم، جدیدترین نتیجه ای که رسیدم : " در ممللکت ما رئیس زیاد وجود دارد، اما گاها دریغ از راس "

4- " فبای الاء ربکما تکذبان " ؟؟ - لا بشی‏ء من آلائک رب أکذب

5- در آستانه آغاز ماه محرم الحرام " نسخه جدید سایت رهپویان " با بخش های متنوع عرضه خواهد شد. حتما متعجب خواهید شد.

6- دلم میخواهد در مورد دو موضوع، مطلب بنویسم :
- لزوم وجود سیستم و مهندسی فرهنگی در کادر مجموعه های فرهنگی، چه کوچک و چه بزرگ
- در هم ریختگی سیستم مدیریت بر نظام نرم افزاری فناوری اطلاعات دولت !

-----

پ . ن : نتیجه 1 و 2 : زیاد اهل رفتار عاقلانه نیستم، اما اگر بین "ناز کردن" و " ناز خریدن" باید یکی را انتخاب کنم، ترجیح میدهم یادم باشد روزی بوده که " لم یکن شیئاً مذکوراً.
پ . ن 2 :
آدم یاد شعر جلیل صفر بیگی می افتد :

دلم جز تو گرفتار کسی نیست
بجز چشم تو بیمار کسی نیست
مرا کمتر بترسان از رقیبان
که گوش من بدهکار کسی نیست

پ . ن 5 : انشالله
پ . ن 6 : کی بنویسم ؟ خدا می داند!!!


 نوشته شده توسط رهرو در یکشنبه 86/8/27 و ساعت 10:42 صبح | نظرات دیگران()

یا کافی الفرد الضعیف

ماه مبارک با همه مهربونی ها و خوبی هاش رفت، مثل همه زمان های خوبی که معمولا می گذرونیم و معمولا هم قدر نمی دانیم و بعد غصه میخوریم.
چند مدتیه به وبلاگ هر کدوم از دوستان که سر زدم، اکثرا مطالبشون حاکی از رفتن ماه مبارک و از دست دادن فرصت و ... بود.

حتما در ماه مبارک، سریال های مناسبتی که از سیما پخش شد رو دنبال می کردید. چون به قدر کافی خیلی ها به نقد این مجموعه ها پرداختند، و ایضا چون در این حد و اندازه ها نیستم، دست به نقد برای مجموعه ها نبردم. مطلبی که در این فرصت میخواهم بنویسم نتیجه ذهنی بود که با بررسی یکی از این مجموعه ها به نام " اغماء " به آن رسیدم.
جدای از تمامی ایرادات فقهی و کلامی که به این مجموعه وارد کرده اند، به نظر حقیر درس بسیار حساس و اثر گذاری در این مجموعه گنجانده شده است"1" که توجه به آن خالی از لطف نیست.

به طور خیلی خلاصه، سریال، داستان پزشکی است که با فوت همسرش بر اثر وسوسه شیطان –البته در آخر سریال مشخص می گردد که شیطان بوده است – دچار شکی می گردد که در ابتدا با صحبتی که با یکی از همکارانش می کند در آستانه برطرف شدن شک قرار می گیرد. اما به ناگاه سر و کله دوستی که مدت هاست، غیب شده است در شبی بارانی پیدا می شود "2" که پزشک را با وسوسه های مختلفی مواجه می کند و....
نحوه مواجه شدن پزشک با وسوسه های شیطان بسیار قابل تامل است، ابتدا شیطان در هیات مردی ژولیده با پزشک وارد صحبت می شود و به صراحت از شک در وجود خدا و ... صحبت میکند که دکتر به راحتی پاسخ این وسوسه را داده و لی بعد در ادامه با ورود شخصی به نام الیاس، داستان ابعاد تازه ای به خود می گیرد. کسی که پزشک به عنوان الیاس می شناسد و اکنون نیز با چهره ای کاملا معصومانه و حالاتی عارفانه در کنار اون زندگی میکند، کسی نیست به جز شیطان در لوای یک عارف.

در ادبیات امروز جهانی به این مقوله "ALTERNATIVE" سازی اطلاق می گردد. دقیقا آنچه ما به عنوان " مذهب بر علیه مذهب " می شناسیم.

اکثر ماها در زندگی روز مره خود حتما با چنین وسوسه های شیطانی مواجه می شویم که در دید اول اصلا تشابهی با خواسته های شیطان ندارد اما با کمی مداقه....

اما در مقولات غیر شخصی و اجتماعی

همه خوانندگان گرامی جمله معروف " آمریکا شیطان بزرگ است " را از رهبر کبیر و فقید جمهوری اسلامی شنیده و قطعا بارها و بارها در این باره فکر کرده اند. پرداختن به خصیصه های شیطان و یافتن وجه تشابه شیطان و آمریکا مطلبی است که در این مختصر نمی گنجد. اما در این مقوله خاص، باید ببینیم طرح این شیطان بزرگ برای مبارزه با جوامع خدا باور چیست. "3"

آنچه حقیر بعد از مدتی دقت و بررسی – با بضاعت ناچیز خودم – برداشت کردم، این است که راهکار این شیطان بزرگ نیز برای مبارزه با جوامع خداباور – غیر اومانیسم – دقیقا همین مقوله "ALTERNATIVE " سازی می باشد.

واضح ترین دلیل حقیر بر این مدعی، دولت کنونی حاکم بر ایالت متحده آمریکا است. این دولت مذهب گراترین دولتی است که تا کنون در این کشور بر سر کار آمده است.

ادعاهایی همچون شروع کار هر روزه رئیس جمهور آمریکا بعد از اجرای مراسم ویژه مذهبی، تبریک های مناسبتی رئیس جمهور آمریکا به پیروان ادیان مختلف "4" و... نمونه هایی از این قضیه می باشد.
به عنوان مثال، در مناظره تلویزیونی دکتر احمدی نژاد با خبرنگار یکی از شبکه های آمریکایی، زمانی که دکتر احمدی نژاد از این خبرنگار پرسید، شما یکی از محاسن رئیس جمهورتان را بیان کنید، این خبرنگار با تاکید گفت : " اما آقای بوش یک فرد مذهبی می باشد !"

با این حساب می توان حدس زد که صورت جنگ های فرهنگی که در آینده نزدیک شاهد آنها خواهیم بود باید تغییر نموده و منتظر قرار گرفتن چهره های ظاهر الصلاح در مقابل بزرگان دینی و مکتبی باشیم. نمونه بسیار بارز آن را می توان در افرادی همچون آقای آیت الله !! کاظمینی بروجردی "5" که اظهاراتش را پس از دستگیری از شبکه های تلویزیونی ایران مشاهده کردیم، یافت.
و اصلا دور از انتظار نیست که در آینده ای بسیار دور دشمنان اسلام در پی علم کردن، مراجع تقلیدی در مقابل ولایت فقیه باشند و ای بسا که این مراجع حکم به بی دینی پیروان ولی فقیه و .... بدهند.

اما وظیفه ما چیست ؟
از دید ناقص حقیر
به طور بسیار مختصر :

1-      دعا، تضرع و خواستن از خدا ( سرنوشت طلحه و زبیر شدن و ..... در دین اسلام واقعا دردناک است.)

2-      بالا بردن سطح آگاهی و معرفت دینی، علمی و سیاسی

3-      پیروی از علمایی که دنیا ستیزی و زهد و تقوای ایشان مشخص می باشد.

4-      تمسک به دو ریسمان الهی، قرآن و عترت

5-      ....

و اما بعد
در جریان سخنرانی دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا، تشابهی بین این جریان و جریان مبارزه موسی (ع) با ساحران درگاه فرعون به ذهنم زد که به دلیل طولانی شدن مطلب از ذکر آن خودداری می کنم. فقط می دانم که کم کم زمان غرق شدن قوم فرعون رسیده است....

با پوزش به علت طولانی بودن مطلب

 ----------- 

پ.ن عنوان : عمو سام نماد ایالات متحده آمریکا می باشد.
پ.ن 1 : واقعا نمیدانم دست اندرکاران تهیه این مجموعه به این نکته دقت داشته اند یا خیر !
پ.ن 2 : در تمام فیلم این جمله از الیاس بسیار به یاد ماندی می نماید : همه میگن لطافت بارون، اما من میگم عشق بازی آسمون...
پ.ن 3 : از آیات قرآن چنین برداشت می شود که شیطان دشمن قسم خورده انسان است و انجام عملی به جز دشمنی از شیاطین جن و انس انتظاری نمی رود.
پ.ن 4 : در پیام تبریک رئیس جمهور آمریکا به مناسبت عید سعید فطر امسال، ایشان حلول سال جدید قمری را به مسلمانان تبریک گفته است !!!
پ.ن 5 : در زمان دستگیری این فرد، نزدیک به 1500 ایمیل حاوی نامه های محکومیت دستگیری و حمایت از وی !!!!! با الفاظ بسیار بسیار رکیک نسبت به سران نظام به پست الکترونیک INFO@Rahpouyan.com  و تعدادی از ایمیل های خبرگزاری ها و روزنامه های فعال کشور، رسید که بسیار قابل تامل می نماید.

 


 نوشته شده توسط رهرو در چهارشنبه 86/7/25 و ساعت 10:30 صبح | نظرات دیگران()

 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نقل مکان
[عناوین آرشیوشده]